Co dělá webgrafik?

Hlavní náplní práce Webgrafika ve společnosti Neofema je webdesign ve smyslu návrhu a realizace grafických layoutů www stránek, webových a multimediálních aplikací. Jednoduše tedy to, jak www stránka nebo aplikace vypadá a jak dobře se ovládá.

Práce zahrnuje zodpovědnost i za UI (User Interface, uživatelské rozhraní), tedy jak snadno a intuitivně se po webu pohybujete, jak lehce se aplikace ovládá uživatelům. S tím souvisí UX design (User Experience, uživatelská zkušenost, prožitek), tedy aby layout zaujal i originalitou, nápadem, prožitkem, aby se uživatel cítil na www stránkách nebo v aplikaci jednoduše řečeno dobře.

Pojmy webdesignu, UI a UX designu jsem samozřejmě popsal velmi zjednodušeně, tak, aby bylo především jasné, jak zasahují do mé práce webgrafika, tak jak je konkrétně vnímán v naší společnosti. Jinde, v jiných firmách mohou být pozice webdesignera a UI/UX designera rozdělené a často tomu tak je.

Samozřejmě webgrafik nedělá jen webové stránky, ale také řadu dalších prací, které s webem, médii a aplikacemi bezprostředně souvisí: grafické návrhy newsletterů, reklamní bannery statické i dynamické, flashové interaktivní prvky, poradenství především v oblasti webdesignu a internetového marketingu, multimediální aplikace, šablony pro PowerPoint prezentace, výběr motivů a obrázků pro web a aplikace ve fotobankách.

neofema-clanek-719

Za co je senior Webgrafik v naší společnosti zodpovědný:

  • Drátěné modely/wireframes, UI a UX aspekt www stránek a aplikací
  • Grafické návrhy internetových stránek
  • Grafické návrhy aplikací
  • Grafické návrhy newsletterů
  • Grafické návrhy PowerPoint prezentací
  • Reklamní bannery statické, dynamické
  • Flashové interaktivní prvky
  • Multimediální prezentace
  • Poradenství webdesign, Poradenství internetový marketing
  • Výběr vhodných motivů/obrázků pro www stránky, aplikace

Co Webgrafik nedělá, resp. co dělá převážně DTP designer:

  • Návrhy a tvorba tiskových podkladů
  • Návrhy a finální výstup grafiky určené pro tisk
  • Tvorba logotypů a brandmanuálů, Corporate Identity