Přirozené výsledky hledání vs. PPC reklama

Jak dostat web na první stránku ve vyhledávači a získat více návštěvníků? Můžete investovat do SEO, PPC nebo obojího. Důležité je chápat rozdíl mezi přirozenými a placenými výsledky vyhledávání. Každý z nich se zobrazuje na jiných místech, má jiné náklady na provoz a projeví se za jinou dobu.

Přirozené výsledky

Prvních pozic v přirozených výsledcích vyhledávání se dosahuje optimalizací pro vyhledávače (SEO - Search Engine Optimalization). SEO se projeví obvykle do několika měsíců po provedených úpravách a je potřeba se mu věnovat neustále. I když se podaří dosáhnout prvních pozic, je správné v optimalizaci pokračovat, aby se web na své pozici udržel. Pro SEO jsou většinou potřeba úpravy zdrojového kódu stránek, úprav textů atd.

Placené výsledky

Jestliže potřebujete zvýšit návštěvnost webu okamžitě, využijte placenou reklamu. Reklama jde cílit například na konkrétní oblast a zobrazí se skoro hned. Nevýhodou oproti SEO je vysoká investice a někteří uživatelé placené výsledky ignorují nebo blokují svými prohlžeči. Úpravy webu nejsou pro PPC téměř potřeba.

Ukázka zobrazování PPC reklamy v Google a na Seznamu