Proč SEO od nás
SEO je základní nástroj pro budování návštěvnosti a v dnešní době neodmyslitelně patří ke každé větší firemní www s obchodním zaměřením.SEO je složitější, ale v dlouhodobém měřítku levnejší a stálejší varianta propagace firmy než PPC.
Základní informace k SEO
Search Engine Optimization (zkratka SEO, optimalizace pro vyhledávače) je soubor velkého množství kroků upravování webových stránek tak, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro vyhledávače (Google, Seznam atd.). Pro každý web se stanovují jiné postupy. Cílem je získat vyšší návštěvnost z vyhledávačů na taková slovní spojení nebo slova, která lidé opravdu hledají a souvisí s oborem Vašeho podnikání.
Nezajímá Vás tedy návštevnost ze slova "sex" nebo první pozice ve vyhledávání, i když by přišlo lidí hodně. Není potřeba mít 10 tisíc návětěv - jde o získání kvalitní návštěvy, která má už předem o Vaše zboží nebo služby zájem.
SEO techniky jsou přínosné nejen pro vyhledávače, ale i pro běžné uživatele. Pomocí SEO úprav se web celkově neustále zlepšuje podle aktuálních standardů internetu. Neplatí se zde za proklik, ale paušálně za obecnou práci SEO oddělení.
SEO není v žádném případě jednorázová činnost, protože neustále reagujeme na tyto aspekty:
- změny ve vyhledávačích (vyhledávače neustále mění své požadavky)
- konkurence (reaguje na Vaše pozice a snaží se více návštěv utrhnout pro sebe)
- změna preferencí lidí (mění své požadavky na hledání během roku)
- změna v prohlížečích a technologiích (to, jak se www dělá dnes, může za rok být pro SEO penalizací)
- úpravy HTML, struktur www, kódů, textů a názvů či popisků
- příprava původních unikátních textů a obsahu, který je nejvíce žádaný (copywritting)
SEO není práce na 1 hodinu měsíčně a pokud někdo nabízí SEO pro www za 1.000,- měs. je to podezřelé, když ani nezná Vaši www, neudělá si analýzu klíčových slov atd. Obecně se kvalitní SEO práce u top SEO firem v ČR pohybují 4-15tis./měsíčně a záleží na konkurenci v daném prostředí.
Co se dělá a jak se postupuje:
- SEO potřebuje hlavně unikátní obsah www, kontinuálně se doplňují texty a poutavé popisky. Po dohodě se upravují i nadpisy, description, klíčová slova a další metatagy.
- Některé úpravy nejsou vždy přímo vidět, patří sem úprava zdrojového kódu.
- Při optimalizaci je potřebné reagovat na změny v algoritmech vyhledávání, kontrolovat dosažené pozice a monitorovat konkurenci, provádět změny podle doporučení od Google Webmaster Tools.
- SEO vyžaduje tzv. hezké URL adresy, které se nemění.
- Součástí prací je i budování kvalitních zpětných odkazů, jejich kontrola a kontrola odkazového profilu.
- SEO se zaměřuje na 5-6 klíčových slovních spojení, po dosažení výsledků se mohou přidat další.
- Důležíté jsou dosažitelné cíle např. zvýšení návštěvnosti o 10-15% za určitou dobu. Naopak nesmyslné jsou cíle jako zvýšení návštěvnosti o 1000% za měsíc nebo získání zpětných odkazů nákupem (toto Google penaluzuje i odstraněním z výsledku vyhledávání)
- Web je pravidelně přidáván k zaindexování, prioritně se přidávají sekce, které jestě zaindexované nejsou.
- SEO práce jsou dlouhodobá záležitost - provedené úpravy se ve vyhledávačích projeví až za několik měsíců. Chyba na webu může mít za následek propad, který se projeví třeba za půl roku a naopak.
Jak tedy nastartovat SEO:
- Udělat analýzu klíčových slov a konkurence pro každý trh, kde chceme budovat vyšší návštěvnost (Maďar hledá zcela jinak než Čech).
- Udělat SEO analýzu webu a z ní vyplývající počáteční úpravy www.
- Stanovit si reálné cíle na prvních 6 měsíců na základě analýzy, marketingové strategie a požadavků klienta.
- Provádět kontinuální SEO práce.
- Pravidelně budovat zpětné odkazy.
- Kontinuálně doplňovat nový obsah webu.
- Analýza reportů a udělání úprav z ní vycházenících.