Co mají za úkol SEO a PPC specialista?

Hlavním úkolem obou profesí je přivést na Váš web návštěvníky, kteří mají zájem o Vaše zboží nebo služby. Způsobů, jak tyto návštěvníky na web přivést je více, ať už pomocí offline nebo online marketingu. Práce SEO nebo PPC specialisty se zaměřují pouze na malou část internetového marketingu a to přímo na fulltextové vyhledávače. Při optimalizaci webu pro tyto vyhledávače cílem SEO specialisty je, aby Váš web byl co nejlépe dohledatelný v neplacených výsledcích hledání (přirozených výsledcích). Naopak PPC specialista se bude zaměřovat na placenou část výsledků hledání. Obě profese se mohou a v některých případech by se i měly vzájemně doplňovat.

S čím Vám naši specialisté pomohou?

  • Společně vytvoří analýzu klíčových slov, která je potřebná jak pro SEO tak pro PPC práce.
  • SEO specialista vytvoří analýzu technického zpracování webu se zaměřením na optimalizaci pro vyhledávače. Sepíše Vám chyby, které jsou na webu a které brání správnému indexování ve vyhledávačích.
  • SEO specialista s ohledem na analýzu navrhne změny, které povedou k lepšímu indexování webu, a ve spolupráci s programátory je případně provede. Sepíše další doporučení, co by bylo potřeba na webu změnit.
  • SEO specialista spolupracuje s oddělením linkbuildingu na budování kvalitních zpětných odkazů.
  • S tímto oddělením bude spolupracovat i na odstraňování zpětných odkazů z minulosti, které jsou pro Váš web nevhodné nebo dokonce škodlivé.
  • Bude hlídat, jestli se web správně indexuje a případně provede potřebné úkony.
  • S ohledem na pravidelné změny algoritmů řazení výsledků hledání u fulltextových vyhledávačů bude vždy pružně provádět potřebné úpravy na webu.
  • Ve spolupráci s Vámi nebo copywritery budou provádět úpravy textů (nepíše je SEO specialista).
  • PPC specialista založí a nastaví kampaně v reklamních systémech (nejčastějí AdWords, Sklik, nebo Facebook ads), pravidelně je bude kontrolovat, a v závislosti na výkonu a výsledcích je bude upravovat.
  • PPC specialista se bude snažit splnit Vaše cíle za co nejnižší náklady v reklamních systémech a s co nejlepším výsledkem. Cílem může být podpora návštěvnosti, podpora viditelnosti na internetu či podpora prodejnosti a další.
  • V případě kontinuálních SEO nebo PPC prací Vám budou pravidelně zasílat měsíční reporty se seznamem provedených úprav / prací a s doporučeními na další měsíce, které povedou ke zlepšení výkonu.
  • Budou s Vámi konzultovat Vaše dotazy nebo připomínky.

A s čím Vám nepomohou?

  • Nemohou Vám garantovat první pozici ani v neplacených ani v placených výsledcích hledání. Mohou se o ně pokusit s Vaší spoluprácí, ale garantovat ji nemohou nikdy.
  • Nemohou Vám zaručit kladné výsledky, pokud nebudete spolupracovat.
  • Pokud budete mít oproti konkurenci přemrštěné ceny, nijak Vám s prodejností nepomohou.
  • Pokud budete mít chaotický, neuspořádaný web, který ztěžuje orientaci při nákupu, nedokáží Vám tito specialisté pomoci.
  • SEO specialista za Vás nenapíše texty na web. Pouze Vám dá doporučení, které texty by kam umístil a co by měly obsahovat. Podle těchto doporučení si texty připravíte Vy, nebo můžete využít služeb copywritera.
  • Nemohou Vám radit v dalších oblastech marketingu. Mohou Vás odkázat na kolegy z ostatních profesí, ale SEO a PPC specialisté jsou úzce zaměřeni na marketing ve vyhledávačích.