Jak správně (ideálně nakreslit) firemní logotyp
Inspirace
V dnešní době je těžké vymyslet zcela novou, neokoukanou firemní identitu. Je dobré sledovat a inspirovat se aktualními trendy, stejně jako například v módě.
Myšlenka
Než začneme kreslit návrhy nového logotypu, je dobré si v hlavě přibližně rozvrhnout, jak by měl návrh vypadat. Po té to celé přenést na papír v podobě skici, kterou následně naskenujem do digitální podoby.
Tvorba
Skicu si importujeme do vektorového editoru. Pro mě je ideálním pomocníkem Adobe Illustrator, který je pro tyto účely jako stvořený. V editoru skicu překreslíme do vektorové podoby. Vše připravíme do čísté, finální formy. Včetně fontů, případně doplňkového claimu (reklamního textu - dodatku v logu).
Software
- Adobe Illustrator
- Corell Draw
- (další vektorové editory)
Na co se zaměřit
- Logotyp by měl být použitelný na výrobu čehokoliv (tiskovin, potisk reklamního textilu, gravírování, razítko, vyřezání nebo vyšití na plotru, vypálení do dřeva atd.
- Křivky by se v ideálním případě neměli dotýkat (měla by mezi nimi vždy být bíla plocha)
- Můžete vyrobit webovou verzi logotypu, kde předešlé 2 body nejsou nutností, lze použiít přechod barev, plastičnost, atd …
- Logotyp by měl na první pohled vyjadřovat firemní identitu dané společnosti, avšak velmi stylizovanou formou (logo není omalovánkou:-).
- Textová část logotypu by měla být vždy velice dobře čitelná