Účinnost webové stránky
Vaše webové stránky jsou vaše "výkladní skříň". Měli byste dát tolik úsilí do vaší virtuální výkladní skříně, tak jak jste zvyklí na přední výloze tradičního obchodu na ulici. Vaše webové stránky musí přilákat zákazníky a ti se musí rádi vracet a opakovaně.
Hodnocení www stránky, stačí Vám na to 1-3 hodiny:
Otevřete své webové stránky. Předstírejte, že jste nový zákazník a zeptejte se sami sebe následující otázky. Nebo ještě lépe, najděte někoho, kdo nikdy neviděl vaše stránky a požádejte jej, aby na tyto otázky odpověděl:
1. Co upoutá naše oči jako první?
Máme jen málo času (pár sekund) jak pozornost návštěvníka webové stránky udržet. To znamená, že vaše webové stránky musí mít "vějičku" pro tento první časový úsek. Ujistěte se, že první věc, kterou vidí / čtou je něco natolik zajímavého, že vám to "koupí" více času.
2. Víte hned o čem daný web je?
Opět platí, že máte omezený čas, aby jste své poselství předali. V případě, že jsou návštěvníci příliš mnoho rozptýlení, nemusí návštěvník webu nikdy vědět, co chcete prodat.
3. Je důležitá informace vidět ihned?
Většina návštěvníkům chcete znát podrobnosti, aniž by udělali mnoho úkonů. Pokud mají posunout www dolů a najít hlavní myšlenku, pravděpodobně odejdou dřív, než byste chtěli. Ujistěte se, že váš unikátní prodejní prvek je jasně stanoven. Jedná se o kus informace, která říká v jedné větě nebo i méně, proč by někdo měl s vámi obchodovat. Ať je to jasné a nápadné na vašich stránkách.
4. Můžete snadno najít výhody produktu / služby?
Návštěvník vašich stránek se chce dozvědět co nejvíce o výhodách vašeho produktu nebo služby. Funkce jsou také důležité, ale nejdůležitější věc, kterou může návštěvník odnést, je pocit, že tento produkt nebo služby budou mít dopad na jeho život … k lepšímu.
5. Existuje jasná výzva k akci?
Pokud návštěvník co vidí, je pro něho důležité, je nutné, aby jste ho "popostrčili" co nejrychleji. Jasná výzva k akci na vašich webových stránkách by měla být samozřejmostí. Vaše výzva k akci může být "koupit teď", "začít zkušební verze zdarma", "se dozvědět více" nebo něco jiného. Ujistěte se, že nevidíte příliš mnoho výzev k akci. Vyberte jednu nebo více na kterých nejvíce záleží, a aby byly snadno k nalezení.
6. Jsou barvy a obrázky estetické?
Pokud vaše webové stránky jsou příliš chaotické nebo přebarvené, ztratíte návštěvníky. Věnujte trochu více času barvám a sladění kvalitních obrázků, které přidají váhu celkové informaci a zprávě.
7. Je písmo dobře čitelné?
Ujistěte se, že písmo je snadno čitelné a nepůsobí rušivě. Vyvarujte se přílišné fantazii, držte se jednoduchých - sans-serif v barvě, která kontrastuje s pozadím.
8. Existují velké části psaného textu kdekoliv na stránce?
Dlouhé, rozměrné odstavce mají vysokou pravděpodobnost, že budou přeskočeny. Zkuste tyto texty rozbít na menší celky nebo je předělte, tak aby se čitatel na ně dostal rychle.
9. Říkají položky menu zcela jasně, co dostanete po kliknutí?
Výroba struktury www a použitelnost www jsou důležité aspekty, které jsou často přehlíženy. Přemýšlejte o tom, jaké informace byste chtěli zjistit, když navštívíte vaše stránky a plánujte vaše menu odpovídajícím způsobem. Vždy by tam měly bát informace "o nás" a "kontaktujte nás" atd.
10. Existuje jednoduchý způsob, jak kontaktovat firmu?
Pokud vaše webové stránky odvádějí svou práci dobře, budete pravděpodobně mít návštěvníky, kteří se chtějí dozvědět více nebo kteří prostě mají pár otázek. Zajistěte, že mají snadný způsob, jak vás kontaktovat. Potenciální zákazníci také chtějí vědět, že budou schopni vás kontaktovat v případě potřeby v budoucnu, ať už jde o záruční servis nebo podporu.
11. Můžete se dozvědět více o majiteli nebo zaměstnancích společnosti?
Návštěvníci často chtějí vědět, s kým, že to mají co dočinění = informace o skutečných lidech. Mít stránku "o nás" je skvělý způsob, jak ukázat světu, proč jste nejlepší a zvládnete svou práci. Včetně fotografií každého, a tím přiřadíte tváře Vašemu podnikání.
12. Cítíte se osobně spojeni s www?
Návštěvníci, kteří se cítí osobně spojeni s www budou s větší pravděpodobností se na stránku vracet a je větší šance, že se stanou zákazníkem. Vyprávějte svůj příběh a ukažte jim, proč jste tou správnou volbou. Můžete se osobně návštěvníkům odhalit, buďte upřímní, použijte konverzační styl psaní a včetně skutečných referencí od ostatních zákazníků.
13. Jsou vaše texty firemní (neosobní) nebo konverzační (osobní)?
Firemní psaní je dobré pro … pro velké korporace. Ale malá firma nesmí předstírat, že je velká nebo formální osoba, která je odloučena od veřejnosti. Vaše schopnosti upoutat zákazníky jsou velkou příčinou proč si oni vyberou právě vás - začnete co nejdříve příjemnou formou psaní, konverzujte ve vašem textu
14. Je na webu viditelný webový formulář?
Webové formuláře jsou opravdu jediný způsob, jak zachytit myšlenky a požadavky lidí z vašich webových stránek. Ujistěte se, že je na viditelném místě nad okrajem viditelné stránky. Čím lépe to vypadá, tím více lidí vyplní.
15. Je nabídka lákavá natolik, že poskytnete svoji e-mail adresu?
Váš webový formulář by měl také nabídnout motivaci tak, aby přesvědčil lidi, aby vám ochotně na sebe dali kontakt. Ujistěte se, že tento stimul dostatečně lákavý, nabízí skutečné tipy, skutečné poradenství nebo speciální nabídky, které vám pomohou okamžitě návštěvníka upoutat a přesvědčit.
17. Jsou na www odkazy na sociální média?
Sociální média vám umožní komunikovat s vašimi zákazníky a to jim umožňuje komunikovat mezi sebou navzájem i zpětně s vámi. Vložte odkazy na vaše blogy, Facebook, Twitter a další sociální média. Ať je to snadné pro každého, aby vás našli na sociálních médiích … i když vám nenapíší z vašeho webového formuláře, mohou si zvolit následovat vás nějakým způsobem třeba na sociálních sítích.
Pokud potřebujete poradit s webovou prezentaci - Kontaktujte nás a rádí Vám pomůžeme.
Zdroj: INTERNET MARKETING, A Guidebook to Small Business Success, © 2011 Infusionsoft. All rights reserved.